Testy kajaka 40107B

Dla Państwa przeprowadziliśmy testy kajaka 40107B Yellow. W galerii zamieszczone są rzeczywiste zdjęcia tego sprzętu.
Kajak 40107B występuje w kolorystyce niebieskiej i żółtej. Modele żółte są dodatkowo wyposażene w wodoszczelną torebkę na dokumenty a borty nie nagrzewają się na słońcu.

Starałem się opisać wszystkie cechy jakie są istotne przy podróżowaniu na kajakach pneumatycznych to jest: bezpieczeństwo, sztywność kajaka, sterowność czyli łatwość utrzymania kierunku spływu, komfort podróżowania (siedziska, ładowność), szybkość i łatwość poruszania, kompletność wyposażenia.

Bezpieczeństwo: Borty kajaka i dno wykonane są z podwójnego PCV. Wewnętrzna warstwa zapewnia szczelność, zewnętrzna wykonana z PVC zbrojonego polyestrem wytrzymałość. Jest więc to konstrukcja bezpieczna, korzeń czy kamień wystający z wody nie grozi przebiciem tej łodzi jak w przypadku kajaków marketowych. Podłoga kajaka wykonane jest z pojedyńczego PVC prawdopodobnie ze względów technologicznych, ta część kajka nie jest narażona na przebicie w czasie spływów, ale w szpilkach do niego nie należy wsiadać – na boso lub w miękim obuwiu sportowym. Wyporność kajaka przekracza 300kg, natomiast certyfikowana ładowność 170kg widać TUV po ubiegłorocznych wypadkach stosuje zasadę ładowność = wyporność/2.

Sztywność: To duża zaleta tego kajaka. Podwójny materiał bort zbrojony siatką sprawia że po napompowaniu całość jest sztywna, dno napięte o bardzo dobrym kształcie pływnym – trudno szukać porównywalnego rozwiązania. Cecha ta ma podstawowe znaczenie dla pozostałych właściowości kajaka.

Sterowność: Tu również kajak sprawuje się bez zarzutu. Pływałem przez 2 lata kajakami KRC/KBC79 które są bardzo podatne na wiatr, ten kajak radzi sobie z tym dużo lepiej choć nieznacznie ustępuje tradycyjnemu z laminatu. Po prostu siatka polyestrowa trzyma smukły kształt bort które nie deformują się pod wpływem słońca, ich średnica pozostaje niezmieniona. Duże znaczenie przy spływie po jeziorze w czasie wiatru miały płetwy sterowe montowane do dna pontonu. Ich założenie nie sprawia większego kłopotu a efekt jest znakomity.

Komfort podróżowania: W skali od 1 do 10 ocena 10. Siedziska trzymają bardzo pewnie plecy i ich nie odgniatają a nogi oparte o podnóżek pozwalają na manewry siłowe – pływa się przyjemniej i pewniej jak w laminacie.  Kolejna warta podkreślenia cecha to długość, dwie osoby siędzą we właściwej pozycji z lekko ugiętymi kolanami, jest też miejsce z tyłu na kapoki, buty i ubrania zapasowe. Kiedyś wybrałem się z żoną na spływ Narwią kajakiem KRC79 reklamowanym jako 2 osobowy i po 30min ścierpły mi tak nogi że musiałem je położyć na bortach wyciągając przed żonę co nie na wiele pomogło bo zaczęły mnie boleć źle trzymane plecy – tu jest tak jak powinno być. Kolejną przyjemną cechą tego kajaka jest fakt że wiosłując nie ociera się rąk. Zauważył to mój syn który w KRC79 o ten zewnęytrzny fartuch poobcierał sobie ręce do krwi.

Szybkość: Kajak jest długi i smukły, płynie się lekko zarówno w dół jak i w górę rzeki. Płynęliśmy z dobrym efektem przez 2 godziny pod prąd na rzece Omulew.

Kompletność wyposażenia: W zestawie z kajakiem jest bardzo dobra pompka, całkiem niezłe dwa komplety wioseł aluminiowych, torba do przenoszenia – to miłe gdy kupuje się kompletny sprzęt a nie źródło kolejnych kosztów. W zestawie są również siatki mocowane z tyłu na siedziskach, które można łatwo odpiąć i używać na pasku – gadżet ale bardzo przydatny. Razem z kajakiem załączony jest zestaw naprawczy z całkiem sporymi łatkami w kolorze każdego materiału z jakiego wykonane są elementy łodzi oraz zapasowy zawór

Testy odbyły się w dniach 5,6,7 lipca na rzekach Narew i Omulew oraz na jeziorze Roś w Trzonkach nie daleko Piszu. Zdjęcia można objerzeć w galerii.