Podłoga drewniano aluminiowa w pontonach Info-Media
Tak podłoga wykonana jest ze sklejki wodoodpornej (najczęściej brzozowej) w formie paneli uzbrojonych profilami aluminiowymi. Do łączenia paneli stosowane są boczne listwy aluminiowe które spajają podłogę w całość. Tak skonstruowana podłoga jest prosta jak stół i bardzo sztywna, nawet bardziej od aluminiowej. Największe zalety tego rozwiązania to wspomniana wcześniej sztywność oraz prosta powierzchnia ale jest ona również przyjemna w dotyku (drewno), nie nagrzewa się i nie szczęka. Polecam więc tą konstrukcje turystom i wędkarzom którzy składają ponton na kilka dni (dla tych mobilnych to jednak airmata będzie właściwsza). Wady a raczej inne właściwości: jest on ciężka podobnie jak aluminiowa, w pontonie o długości 380cm i szerokości 170cm waży ok 25kg. Podłoga nie boi się deszczu czy wody z wioseł, ale nie należy jej zostawiać zalanej wodą na dłuższy czas bo mimo lakieru może zacząć puchnąć a najczęściej problem dotyczy ostatniego panela który stanowi opór dla napierającej pod silnikiem deski pawężowej. Dobrze jest więc po sezonie zobaczyć stan tej krawędzi i w razie potrzeby zabezpieczyć. Podłoga jest trwała, prawidło użytkowana posłuży 10 lat i dłużej a jeżeli panel ulegnie uszkodzeniu wystarczy wymienić wypełnienie ramki nowym kawałkiem sklejki do czego potrzebna jest wiertarka, nitownica i oczywiście sklejka – naprawdę nieskomplikowana operacja.
Niektórzy producenci pontonów (nawet tych bardzo popularnych w naszym kraju) dostarczają rozwiązanie budżetowe które ma nie wiele wspólnego z podłogą opisaną powyżej i stosowaną w pontonach Info-Media. Często więc takie podróbki nie mają ramki aluminiowej a listwy zakładane są bezpośrednio na sklejkę – nie dość że sztywność jest wtedy znacząco słabsza to złożenie takich paneli jest trudnie. Całkowicie kuriozalnym rozwiązaniem jest podłoga drewniana w pontonie bez listwy bocznej, panel wtedy jest szerokości podłogi i jego włożenie pod borty to wysiłek i wyłamane palce a sztywność praktycznie 0. Jest to całkowicie bezsensowne rozwiązanie i nie warto kusić się ceną niższą o kilka złotych.
Odrębnym typem jest podłoga listwowa. Jest to rozwiązanie budżetowe, znam wędkarzy którzy stosują je z powodzeniem w małych pontonach do wynoszenia zanęty lub pływania po małych oczkach wodnych. W związku z faktem, że taki ponton nie ma usztywnienia i kila, nie nadaje się to do pływania po większych jeziorach morzu i większego silnika trudno utrzymać jest kierunek trasy nawet na wiosłach a wiatr spycha łódź z obranego toru.